Handelsvilkår
OBS: Om du har några frågor eller problem med din beställning, vänligen kontakta oss på info@jakkesshoppen.dk och kontakta INTE KLARNA, som inte är tänkt att lösa dessa problem.
Allmän information
Jackashop.se
Evto-Web ApS.
Lind Hansens Vej 13F
DK-5000 Odense C.
CVR nr. DK37329665
1. LEVERANS OCH FRAKT
1.1 Produkter på lager levereras normalt inom det antal dagar som anges på hemsidan. Om inte annat avtalats (t.ex. i samband med reservation av produkter som inte finns på lager) kommer produkten att levereras inom 1-3 dagar efter att Jackashop har bekräftat beställningen skriftligen via orderbekräftelsen.
1.2 Leveranstiden anges i orderbekräftelsen, i kassan och/eller på den aktuella produktsidan på hemsidan. Om inte annat uttryckligen avtalats och en leverans är försenad med mer än 1-3 arbetsdagar och detta inte har orsakats av dig som kund så har du rätt att häva beställningen.
1.3 Om ett paket måste hämtas upp på ett visst upphämtningsställe måste kunden göra detta inom den tid som anges i avin. Paket ska normalt hämtas upp personligen med giltig legitimation och ordernummer. Kunden får ett paketavi som indikerar var och när paketet ska hämtas eller tas emot. Meddelandet kan skickas som e-post, via vanlig post eller per telefon eller SMS om kunden har rapporterat ett mobilnummer. Jackashop.se har rätt att debitera kunden en avgift på 149 kronor om paketet inte hämtas upp.
1.4 Det är alltid kundens eget ansvar att hämta sitt paket. Om paketet inte hämtas av kunden inom 10-14 dagar beroende på paketbutiken eller postbutiken, skickas paketet till jackashop.se. Kunden debiteras en avgift på 450 SEK om paketet inte samlas in enligt extrakostnaden jackashop.se tar emot för detta.
Vi levererar till närmaste postombud i Sverige. Detta kostar 69 SEK.
2. BETALNING
2.1 Jackashop.se erbjuder i stort sett följande betalningssätt: Kreditkort, Avbetalning med Klarna och betalning via MobilePay. Vi förbehåller oss rätten att neka vissa betalningssätt för en given beställning och hänvisa till andra betalningssätt. Observera att vi endast accepterar betalningar från konton inom Europeiska unionen (EU). Du måste täcka eventuella kostnader i samband med penningtransaktioner.
2.2 Om du betalar med ett betalkort dras beloppet från ditt kort när vi skickar din beställning.
2.3 Du accepterar endast fakturor och kreditnotor i elektronisk form.
2.4 Priserna som anges på www.jackashop.se är i SEK och inkluderar moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter som anges separat.
3. OM DU ÅNGRAR DITT KÖP (ÅNGERRÄTT)
Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag då du mottog din vara.
Du ska lämna tillbaka varan inom 14 dagar från det att du mottog den. Varan ska lämnas tillbaka med retursedel. Retursedeln hittar du på din faktura.
3.1Retur
Du ska skicka din retur till oss utan onödiga förseningar och senast 14 dagar efter att du har mottagit din leverans. Du står själv för kostnaden när du lämnar tillbaka varan. Vid retur, är du ansvarig för att varan packas in säkert. Du bär risken för varan från tidpunkten för varans leverans.
Ditt returpaket ska skickas till:
Jackashop.se
Evto-Web ApS.
Lind Hansens Vej 13F
DK-5000 Odense C.
Paketet ska skickas till vår adress. Vi hämtar inte paket levererade till postombud eller vår brevlåda.
3.2 Byte
Vi byter till andra storlekar eller färger av samma modell.
OBS! Vi byter inte till andra varor!
Vi råder dig däremot att beställa den önskade varan själv, så att du är säker på att den finns i lager.
3.3 Varans skick när du returnerar den
Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde, till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt den fungerar på. Med andra ord - du kan pröva varan på samma sätt som om du prövade den i en fysisk butik. Om varan prövas utöver vad som beskrivs ovan, betraktas den som använd, vilket innebär att du endast får tillbaka en del eller inget av köpeskillingen vid retur, beroende på varans affärsmässiga värde. För att få tillbaka hela köpeskillingen vid retur, ska du alltså hantera varan på samma sätt som är tillåtet i en fysisk butik. Du får pröva varan, men inte använda den. Skickar du tillbaka en vara/flera varor utan originella tillbehör (t.ex. etiketter), sker ett avdrag på 200,00 kr. från din retur p.g.a. försämring av varans värde. Det är INTE tillåtet att t.ex. använda skokartongen till dina skor som transportbehållare.
Vi behandlar ditt returpaket så fort som möjligt efter att vi mottagit den. Från och med att vi tar emot ditt paket kan det ta 1-5 arbetsdagar (upp till 5 extra arbetsdagar kan tillkomma vid lagerrensning, rea, nya varor m.m.). Du tar emot ett mail när ditt paket har behandlats - inte när vi tar emot paketet.
Beloppet för ditt returpaket blir debiterat på det kort eller konto som användes vid köpet.
3.4 Återbetalning
Vi betalar alltid tillbaka till den betalningsmetod som du har använt vid köpet:
Har du betalat med kreditkort kan det ta 1-3 arbetsdagar tills pengarna kommer in på ditt konto.
Har du betalat med mastercard kan det ta upp till 30 dagar. (Detta har jackashop.se inget med att göra)
Har du betalat med presentkort, sätts pengarna tillbaka på presentkortet igen.
Har du betalat genom Klarna, kommer din faktura att ändras.
4. LAGSTADGAT ANSVAR VID FEL
4.1 Vårt ansvar vid fel styrs av den gällande lagstiftningen i området.
4.2 När du handlar på www.jackashop.se har du 24 månader på dig att underrätta oss vid eventuella brister och fel i dina varor.
4.3 När du meddelar oss om brister eller fel måste det motiveras och bristen får inte vara ett resultat av din felaktiga behandling av varorna. Jackashop.se tar ställning till huruvida ditt meddelande angående brister och fel är berättigat utifrån den informationen du ger oss.
4.4 För att vara berättigad att använda den ovannämnda rätten om defekta varor måste du anmäla brister inom en rimlig tid efter att du har upptäckt bristerna i varorna. Om du anmäler inom två månader från den dagen då du upptäcker felet anses det att du har meddelat inom rimlig tid.
4.5 För att använda ångerrätten måste du informera oss (Evto-Web ApS, Lind Hansens Vej 13F, 5000 Odense C e-post: info@jackashop.se) genom att skicka en entydig förklaring.
4.6 Om du inte håller med Jackashop.se beslut om huruvida den berörda produkten är defek kan du lämna in ett klagomål till det danska ‘Center for Klageløsning’.
Du hittar mer information om danska Center for Klageløsning på deras hemsida: http:// www.kfst.dk/Forbrugerforhold/Klageforhold/Center-for-Klageloesning eller så kan du kontakta dem direkt på följande adress: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark.5.
5. DATASKYDDPOLICY
För att kunna ingå avtal med oss, behöver vi följande upplysningar:
Namn
Address
Mobilnummer
E-mailadress
Vi registrerar dina personuppgifter i ändamål att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos Jackashop.se. När det samlas in personuppgifter via vår hemsida, sker det endast med ditt samtycke och vi informerar alltid om vilka uppgifter som samlas in och varför.
Uppgifterna som lämnas till jackashop.se lämnas varken ut eller säljs till tredje part, och vi registrerar inga känsliga uppgifter.
Som registrerad hos Jackashop.se har du alltid rätt till att motsätta dig registreringen. Du har också rätt till insyn enligt Personuppgiftslagen (PUL), d.v.s. att du har rätt att veta vilka uppgifter som är registrerade om dig. Om du vill ta del av personuppgifter eller liknande som är registrerade hos oss, ber vi dig att kontakta på info@jackashop.se
Kreditkortsuppgifter krypteras. Vi lagrar inte dina kreditkortsuppgifter. Om du anger din e-mailaddress eller ditt mobilnummer accepterar du att vi kan kontakta dig per mail eller SMS med information om din order. Observera att du accepterar vår personuppgiftspolicy (behandling av dina personuppgifter) när du använder denna hemsida, inklusive vår användning av cookies.
6. KLAGOMÅL
Om du har klagomål över ditt köp, ska du skriva till oss på info@jackashop.se
Ett klagomål av en vara eller tjänst köpt hos oss kan lämnas in till Danske Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klaga hos Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens tvistlösningsorgan online kan också användas vid inlämnande av ett klagomål. Detta är aktuellt om du är en konsument bosatt i ett annat EU-land. Klagomålet lämnas in här: http://ec.europa.eu/odr. Vid inlämnande av ett klagomål ska du ange vår e-mailadress info@jackashop.se.
7. MUST-HAVE ERBJUDANDEN / KÖERBJUDANDEN
Vid köp av must-have erbjudanden görs dessa regler gällande:
1 must-have erbjudande per kund och per order måste köpas med minst 1 eller flera andra varor.
Om dessa regler inte följs, blir din order ogill utan förvarning, och du kommer inte att få ett meddelande om detta.
Vid köp av köerbjudanden görs dessa regler gällande:
1 köerbjudande per kund. Har vi t.ex. 3 olika erbjudanden på 1 dag, får man ikke köpa 1 av varje.
Om dessa regler inte följs, blir din order ogill utan förvarning, och du kommer inte att få ett meddelande om detta.
© Copyright 2018 - Evto-Web ApS.